PERSONEL MODÜLÜ
Genel anlamda Personel takibin yapıldığı yerdir. Temelde 2 farklı kullanım alanı vardır.
Birincisi diğer modüllerde kullanılan personel tanımlamaları bu bölümden yapılır. Servis, CRM gibi işlemi yapan personel bilgisinin gerekli olduğu modüller için tanımlama bu modülden yapılır Ayrıca personeller için her türlü sabit bilgilerin girişi de buradan yapılır. Bunlara bağlı olarak firma takviminin oluşturulması, PDKS uygulamasının çalıştırılması, normal çalışma saatleri ve fazla mesai uygulamasının takibi de yine bu modül üzerinden gerçekleştirilir. Girilen sabit bilgiler ve parametrik değerler ile birlikte ay sonlarında puantaj hesaplaması da yine bu modül içinden gerçekleştirilir.
Personel Sicil Kartları:
Personel Bilgi Girişi
Bu bölümde çalışan personel ile ilgili olarak genel tanımlamalar yapılır.
Personel Kodu: Her bir personel için programda kullanılmaz üzere verilen koddur.
İşletmesi: Birden fazla işletme ile çalışan firmalarda personelin hangi işletmede kayıtlı olduğu bilgisinin girileceği alandır.
Personel Adı: Personelinin adının girileceği alandır.
Personel Soyadı: Personelin soyadının girileceği alandır.
T.C. Kimlik No: Personelin kimlik numarasının girileceği alandır.
İşe Giriş Tarihi: Personelin işe Giriş tarihinin yazılacağı alandır.
Çıkış Tarihi: Personel ayrıldıysa hangi tarihte ayrıldığı bilgisinin girileceği alandır.
Ayrılış Açıklaması: Personel ayrıldı ise bunun sebebinin girileceği alandır.
Ayrılış Kodu: Ayrılış kodunun girileceği alandır. Eğer personel ayrılmamışsa 0 seçilmelidir.
Bünye Giriş Tarihi: Personelin şirket bünyesine ilk giriş yaptığı zamandır.
SGK No: Personelin sosyal güvenlik numarasının girileceği alandır.
Departman-Birim: Departman tanımlaması modülünden yapılan tanımlara göre gelen listeden doldurulan alandır.
Görevi: Parametre tanımlama ekranında tanımlanan görevlerden personele uygun olarak seçilen alandır.
Personel Bilgi Girişi
Bu bölümde personel ile ilgili detay bilgilerin yanı sıra ücret hesaplama ile ilgili bazı bilgilerin de girişi yapılır.
Muhasebe Kodu: Muhasebe uygulaması açık olması durumunda kullanılacak olan parametredir. Personeller cari bazında takip ediliyor ise ve her personele ayrı cari kart açılıyor ise kullanılmasına gerek yoktur. Cari kullanılmıyor ise ay sonunda Maaş bilgilerinin toplu olarak tahakkuk edeceği hesaptır.
Bağlı Cari Kod: Personel hesaplarının bağlı olduğu cari kod bilgisidir.
Plasiyer Kodu: Personelin bağlı olduğu plasiyer kodunu ifade eder.
Ücreti: Personele verilen brüt ücretin yazılacağı alandır.
Net Ücreti: Ücret netinin yazılacağı alandır.
İzin Günü: Personelin hangi güm haftalık izin kullanacağının belirlendiği alandır.
Çalışma Vardiyası: Personelin çalışacağı vardiya bilgisinin girileceği alandır.
İşe Bağlama-Bitiş Saati: Personelin normal mesainin hangi saatler arasında olduğunun tanımlandığı alandır. Bu saatler içindeki çalışması normal çalışma olarak kabul edilir.
Çalışma Planı:
PDKS uygulamasını kullanacak olan firmalarda personelin günlük giriş çıkış saatlerinin aylık olarak sisteme tanıtılma işlemidir. Burada Özlük bilgilerinde girilen bilgilere göre personelin ilgili ayın hangi günleri saat kaçtan kaça kadar normal mesai altında çalışması gerektiğinin, belirlendiği alandır. Personelin PDKS Ekranından fiilin yaptığı giriş çıkış işlemleri ile burada tanımlanan günlük giriş çıkış saatleri karşılaştırılarak hesaplanan ve gerçekleşen çalışma saatleri bilgisine ulaşıp nu iki değer karşılaştırılabilir.
Notlar:
Bu alanda personel ile ilgili olarak girilmesi gereken not ve açıklamalar girilir.
Fazla Mesai Kayıtları
Bu modülde hangi personelin ne zaman ve hangi saatler arası fazla mesai yapacağı tanımlanır. PDKS ekranından giriş yapılırken Fazla Mesai girişi yapılabilmesi için önce o personel ile ilgili olarak bu menüden fazla mesai tanımlaması yapılmalıdır.
İzin Kayıtları Girişi
Bu menüden personelin kullandığı izinler kaydedilir. Personelin kullandığı her türlü izinler (Yıllık, Mazeret) vb buradan günlük veya saatlik olarak girilir. Dönem sonlarında çalışma saatlerinin hesaplanmasında buradaki bilgiler kullanılır.
PDKS Ekranı
Bu modülden personellerin günlük giriş çıkış kayıtları takip edilir. Normal Mesai Butonuna basılıp kart okutulunca veya personel numarası girilince aynı tarihteki ilk kaydı giriş ikinci kaydı ise çıkış olarak algılar. Aynı durum fazla mesai kayıtları içinde geçerlidir. Eğer personel için ilgili günde fazla mesai tanımlaması yapılmamış ise fazla mesai girişi yapılamaz.
Departman Tanımları
Firmada ki bölüm tanımlanmasının yapıldığı ekrandır. Bu tanımlamalar daha sonra Personel sicil kartlarında kullanılır.
Fazla Mesai Tipleri
Bu menüden fazla mesai ile ilgili tip tanımlamaları yapılmaktadır. Farklı türdeki mesai tanımlamalarına zaman çarpanı de verilebilmekte ve çalışma saatleri bu çarpanlara göre hesaplanabilmektedir.
Personel İzin Tipleri
Bu Modülde personele verilen izinler ile ilgili tanımlamalar yapılır. Yıllık İzin, ücretsiz izin, ücretli izin gibi programın diğer bölümlerinde sorgulanan izin bilgileri bu ekrandan yapılan tanımlamaları kullanmaktadır.
Firma Tatil Günleri
Bu ekranda firmanın hangi günlerde çalışmayacağı ya da aslında resmi tatil olmayan fakat firma için tatil kabul edilen tarihler girilir. Örneğin çek – senet işlemlerinde vade girilirken vade gününün hafta sonuna dek geldiği günlerde sistem kullanıcıyı uyararak kayıt girilmek istenen tarihin tatil gününe geldiğini haberdar eder. Dolayısı ile kullanıcı gerekiyorsa evraktaki vade tarihini değiştirir veya ödeme tarihini tatil gününden sonra ki ilk iş günü olarak belirleyebilir.
Personel Modül Seçenekleri
Burada temel olarak puantaj uygulamasının kullanılıp kullanılmayacağı belirlenir. Ayrıca Personel Sabit bilgileri kaydedilirken kullanılan görev türleri buradan tanımlanır.
|